I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Rada Rodziców jest organem działającym na terenie Przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci, które uczęszczają do Publicznego Przedszkola w Wildze przy ul. Adama Mickiewicza 8
II. CELE I ZADANIA
Zadaniem Rady Rodziców jest:
1. Uczestniczenie w życiu Przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
2. Prezentowanie wobec Dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności Przedszkola.
3. Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do Przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
4. Organizowanie zajęć dodatkowych.
III. TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu rodziców, każdej grupy i odbywają się bez względu na frekwencję.
2. Rodzice z każdej grupy w tajnym głosowaniu wybierają ze swego grona Radę Oddziałową.
3. Rada Rodziców składa się co najmniej z 7 przedstawicieli Rad Oddziałowych.
4. Rada Rodziców składa się z Przewodniczącego, Sekretarza oraz Skarbnika.
5. Działalnością Rady Rodziców kieruje Przewodniczący.
6. Przewodniczący, Sekretarz oraz Skarbnik wybierani są co roku spośród członków Rad Oddziałowych na pierwszym posiedzeniu.
7. Jeśli w ciągu roku szkolnego z Rady Rodziców odchodzi któryś z jej członków, wówczas należy jak najszybciej przeprowadzić wybory uzupełniające.
8. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze złożenia rezygnacji lub odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
IV. ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
Zadaniem Przewodniczącego Rady Rodziców jest:
1. Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.
2. Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.
3. Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
4. Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.
5. Przekazywanie Dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności Przedszkola.
Zadaniem Sekretarza jest:
1. Prowadzenie protokołów posiedzeń Rady Rodziców.
2. Opracowanie harmonogramu prac i zebrań Rady Rodziców.
3. Organizowanie i przygotowanie zebrań Rady Rodziców.
Zadaniem Skarbnika Rady Rodziców jest:
1. Prawidłowe gospodarowanie funduszami Rady Rodziców.
2. Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady, kontrolowanie prawidłowości wydatkowania.
V. ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ RADY RODZICÓW
1. Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na pierwszym zebraniu Rady Rodziców.
3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
4. Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.
5. Pozyskane środki finansowe mogą być gromadzone na koncie bankowym.
6. Decyzje o formie gromadzenia i przechowywania funduszy podejmuje Rada Rodziców.
7. Osobami upoważnionymi do otwarcia konta bankowego, prowadzenia czeków oraz wpłacania i wypłacania gotówki są: przewodniczący, skarbnik, dyrektor przedszkola.
8. Dokumentacją i ewidencją wpływu i wydatków z funduszu prowadzi skarbnik- osoba upoważniona przez ogół rodziców.
9. Wpłaty na fundusz zbierane są i dokumentowane na listach zbiorczych poszczególnych grup.
10. Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane i rozliczane na zakończenie roku szkolnego.
11. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup środków czystości, zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacenia koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.
12. Rada Rodziców upoważnia Dyrektora Przedszkola do dysponowania funduszem Rady.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Rada Rodziców posługuje się podłużną pieczątką o treści:
Rada Rodziców Publicznego Przedszkola w Wildze
2. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
3. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
4. Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
5. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.
6. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
7. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
8. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
9. Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) Dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
10. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
11. Protokół z posiedzenia sporządza Sekretarz.