KONCEPCJA PRACY PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W WILDZE NA LATA 2019/24
I. PODSTAWA PRAWNA:
1. Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U 2017, poz. 1658).
2. Rozporządzenie MEN z dnia 14 sierpnia 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz. U. poz. 356).
3. Statut Przedszkola.
Misja Przedszkola
"Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem." (Konfucjusz)
Wizja Przedszkola
1. Przedszkole jest placówką przyjazną każdemu dziecku.
2. Realizowane programy, projekty, innowacje mają dobrze przygotować dzieci do podjęcia nauki w szkole, umożliwić im wszechstronny rozwój osobowości oraz osiągnięcie sukcesu.
3. Dążeniem przedszkola jest wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkich dzieci z uwzględnieniem potrzeb środowiska.
4. Atmosfera sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i uczy tolerancji wobec wszelkich odmienności.
5. Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
6. W placówce zatrudniona jest wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna.
7. Przedszkole stwarza warunki do samorealizacji i współdziałania z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania poprzez uczestniczenie w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem uniwersalnych wartości: dobra, prawdy i piękna. Stosowane metody i formy pracy z dzieckiem nastawione są na rozwój jego kreatywności.
8. Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbając o zaspokojenie jego potrzeb i stwarzają warunki, by każde dziecko czuło, że jest bezpieczne, akceptowane i ważne. Cały personel tworzy warunki sprzyjające dobrym stosunkom międzyludzkim i wpływa na skuteczną komunikację.
9. Przedszkole promuje swoje osiągnięcia w środowisku lokalnym, na stronie internetowej oraz w prasie.
II. MODEL ABSOLWENTA
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia.
Wykazuje:
1. Motywacje do uczenia się i do wysiłku intelektualnego.
2. Zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego.
3. Umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania.
4. Umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałości.
5. Umiejętność radzenia sobie z trudnościami (nie zniechęca się, gdy mu się coś nie uda, podejmuje próby radzenia sobie z zadaniem).
6. Umiejętność współpracy w grupie (podporządkowuje się poleceniom, normom, umie współdziałać z innymi).
7. Tolerancje wobec innych, odmiennych postaw, przekonań.
8. Samodzielność.
9. Odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami).
10. Radość z własnych osiągnięć, odczuwa satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie.
Posiada:
1. Zdolność do obdarzania nauczycielki (i innych dorosłych) uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla innych sposób.
2. Wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia.
3. Podstawową wiedzę o świecie.
Umie:
1. Cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie.
2. Posługiwać się zdobyczami techniki.
Rozumie, zna, przestrzega:
1. Prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi.
2. Zasady bezpieczeństwa, zasady higieny, dbałość o zdrowie i sprawność fizyczną.
3. Zasady kultury współżycia, postępowania.
4. Kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe.
5. Potrzebę szanowania przyrody i środowiska (prezentuje postawę proekologiczną).
Nie obawia się:
1. Występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole.
2. Chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, sukcesami.
3. Wykazać inicjatywy w działaniu.
4. Wyrażania swoich uczuć.
III. CELE OGÓLNE:
1. Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.
2. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
3. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
4. Dzieci są aktywne.
5. Respektowane są normy społeczne.
6. Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
7. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych.
8. Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego
9. Rodzice są partnerami przedszkola.
10. Wykorzystywane są zasoby przedszkola i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju.
11. Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych.
12. Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi.
IV. CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
2. Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
3. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
6. Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
7. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
8. Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, taniec, śpiew, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
9. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
10. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
V. ZADANIA DO REALIZACJI W LATACH 2014/19:
Lp.
|
Zadania
|
Sposób realizacji
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
I.
|
Podnoszenie jakości pracy dydaktycznej
|
1. Doskonalenie bazy nauczyciela
a. gromadzenie pomocy naukowych, ciekawych scenariuszy zajęć, opracowań, czasopism,
b. wspólne gromadzenie literatury fachowej dotyczącej określonych zagadnień i jej rotacyjnego i indywidualnego czytania,
c. wykonywanie prostych pomocy dydaktycznych dla dzieci wg pomysłu nauczyciela.
|
Cały rok
|
Dyrektor, Nauczyciele
|
2. Opracowywanie planów miesięcznych dla poszczególnych grup zgodnie z podstawą programową i wybranym programem nauczania.
|
Cały rok
|
Nauczyciele
|
3. Prowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z podstawą programową i miesięcznymi planami pracy.
a. różnicowanie form i metod pracy,
b. wyszukiwanie ciekawych i nowych form i metod pracy z dzieckiem,
c. wykorzystanie pomocy naukowych gotowych i przygotowywanych przez nauczyciela.
|
Systematycznie
|
Nauczyciele
|
4. Analiza przyjętych programów nauczania.
|
Czerwiec
|
Dyrektor, Nauczyciele
|
5. Analiza programów nauczania dostępnych na rynku wydawniczym.
|
Sierpień
|
Dyrektor, Nauczyciele
|
6. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez udział w doskonaleniu zawodowym proponowanym przez instytucje oraz oferty szkoleń on-line.
|
Sierpień
|
Dyrektor, Nauczyciele
|
7. Wzajemna wymiana doświadczeń – dzielenie się wiedzą, wymiana pomocy dydaktycznych, literatury, scenariuszy zajęć – pomoc koleżeńska.
|
W ciągu roku
|
Dyrektor, Nauczyciele
|
8. Udział nauczycieli w radach szkoleniowych oraz WDN.
|
Według harmonogramu na dany rok
|
Dyrektor, Nauczyciele
|
9. Prowadzenie zajęć otwartych dla koleżanek.
|
10. Dzielenie się swoją wiedzą, pomysłami poprzez umieszczanie na stronie internetowej przedszkola oraz na portalach oświatowych artykułów, scenariuszy zajęć, prezentacji przygotowanych przez nauczycieli.
|
W ciągu roku |
Dyrektor, Nauczyciele |
11. Opracowanie i realizacja innowacji pedagogicznych, których harmonogram działań jest dostosowany do potrzeb placówki.
|
Według harmonogramu |
Dyrektor, Nauczyciele |
II.
|
Wspieranie dzieci w rozwoju
|
1. Aranżacja sal zgodnie z aktualną porą roku i tematyką prowadzonych zajęć.
|
W ciągu całego roku
|
Nauczyciele
|
2. Aranżacja przestrzeni poprzez organizowanie stałych i czasowych kącików zainteresowań.
|
3. Stwarzanie okazji do samorzutnych zabaw indywidualnych i zespołowych.
|
4. Rozwijanie różnorodnych form ruchu na świeżym powietrzu.
|
5. Tworzenie warunków do podejmowania działalności artystycznej.
|
6. Wykorzystanie przez nauczycieli w pracy z dzieckiem:
a. "Odimiennej metody nauki czytania" I. Majchrzak,
b. "Dziecięcej matematyki" E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,
c. "Edukacji przez ruch" D. Dziamskiej,
d. "Aktywne słuchanie muzyki" wg Batii Strauss,
e. "Metoda Ruchu Rozwijającego" Weroniki Sherborn.
|
7. Kształtowanie postaw proekologicznych. Obcowanie z przyrodą poprzez zabawy, wycieczki, spacery, obserwowanie zjawisk występujących w danej porze roku w środowisku przyrodniczym.
|
8. Bajko-terapia w przedszkolu – głośne czytanie, nawyki czytelnicze, odzwierciedlenie treści w twórczości plastycznej dzieci.
|
9. Udział w przedstawieniach teatralnych na terenie przedszkola.
|
10. Tworzenie galerii prac plastycznych przedszkolaków.
|
11. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących wspieraniu i zachęcaniu dzieci do podejmowania działań (eksperymentowanie, badanie, odkrywanie) na miarę ich aktualnych możliwości, w celu poznania świata nauki i techniki.
|
12. Udział dzieci w konkursach i przeglądach ogólnopolskich, gminnych oraz organizowanych na terenie przedszkola.
|
Dzieci starsze przynajmniej 1 raz w semestrze, młodsze 1 raz w roku
|
Wychowawcy, nauczyciele
|
13. Wspomaganie dzieci w adaptacji poprzez realizację programu adaptacyjnego "Polubić przedszkole".
|
Grupa 3-latków
|
|
14. Rozwijanie umiejętności językowych dzieci- poprzez zabawy z językiem angielskim.
|
W ciągu całego roku
|
|
15. Tworzenie warunków do rozwoju, aktywności, w tym kreatywności.
|
|
16. Dbałość o zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego, zdrowia psychicznego oraz sprawnego funkcjonowania w sferze kontaktów społecznych.
|
|
17. Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
|
|
III.
|
Współpraca z rodzicami
|
1. Zapoznanie rodziców z organizacją i działalnością przedszkola oraz dokumentami prawnymi m. in. Statutem przedszkola, Zasadami przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola, Procedurą postępowania w razie nieodebrania dziecka z przedszkola, Podstawą programową wychowania przedszkolnego, Programem wychowawczo-dydaktycznym, Koncepcją Pracy Przedszkola.
|
Wrzesień/Październik
|
Dyrektor, Wychowawcy
|
2. Wybór przedstawicieli do Rad Oddziałowych.
|
Wrzesień
|
Wychowawcy
|
3. Współpraca Rady Rodziców z organami przedszkola. Współpraca dotyczy:
a. wspierania działalności przedszkola ze zgromadzonych funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł,
b. oceny pracy nauczyciela,
c. zagadnień wychowawczych i dydaktycznych,
d. współorganizowania imprez i uroczystości.
|
Na bieżąco, zgodnie z wymogami i kompetencjami
|
Dyrektor, Rada Rodziców
|
4. Rada Rodziców współpracuje z pozostałymi organami przedszkola oraz wydatkuje fundusze zgodnie z regulaminem swojej działalności.
|
Cały rok
|
Dyrektor, Rada Rodziców
|
5. Spotkania z rodzicami
a. zebrania ogólne,
b. spotkania indywidualne (cyklicznie prowadzona wymiana informacji pomiędzy rodzicami i wychowawcami nt. funkcjonowania dziecka w przedszkolu i w domu, informowanie o osiągnięciach dziecka przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji na temat postępów dziecka, jego zachowaniu i przyczynach ewentualnych niepowodzeń),
c. aktualizacja gazetki informacyjnej,
d. organizacja zajęć otwartych.
|
Wg harmonogramu
|
Dyrektor, Wychowawcy, Nauczyciele
|
6. Okazywanie rodzicom pomocy w działaniach wychowawczych wobec dzieci i otrzymywanie od nich pomocy w działaniach podejmowanych przez nauczycieli. Założenie zeszytów obserwacji.
|
Cały rok
|
Dyrektor, Wychowawcy, Nauczyciele
|
7. Dostarczanie wiedzy pedagogicznej i psychologicznej rodzicom w celu poprawienia jakości wychowania ich dzieci – artykuły z wybranych zagadnień(biblioteka dla rodziców).
|
Cały rok
|
Wychowawcy
|
8. Wzmacnianie prawidłowych relacji dziecka z rodziną poprzez udział dziadków i rodziców w uroczystościach przedszkolnych. Tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka.
|
Według harmonogramu
|
Dyrektor, Wychowawcy
|
9. Włączenie rodziców do aktywnego działania na rzecz przedszkola – współpraca z Radą Rodziców.
|
Cały rok
|
Dyrektor, Wychowawcy, Nauczyciele
|
10. Przyprowadzanie chorych dzieci do przedszkola
a. odpowiedzialność rodziców wobec siebie (jestem świadomy, że moje dziecko jest chore i nie może zarażać innych).
|
Na zebraniach ogólnych
|
Dyrektor, Wychowawcy
|
IV.
|
Angażowanie rodziców w życie przedszkola.
|
1. Poszerzanie grona rodziców pomagających w pozyskiwaniu dodatkowych środków finansowych, rzeczowych lub organizacyjnych na rzecz placówki od instytucji , zakładów pracy i osób fizycznych.
|
Cały rok
|
Dyrektor, Wychowawcy, Nauczyciele
|
2. Uwzględnianie i realizacja wniosków zgłoszonych przez rodziców.
|
Wrzesień, cały rok
|
Dyrektor
|
3. Przygotowanie strojów na uroczystości przedszkolne i pomoc przy organizowaniu uroczystości.
|
Według potrzeb
|
Wychowawcy
|
4. Pieczenie ciast na różne uroczystości przedszkolne.
|
Według potrzeb
|
Wychowawcy
|
5. Przygotowanie paczek na Mikołajki.
|
Grudzień
|
Wychowawcy
|
6. Wspieranie działalności grupy teatralnej rodziców.
|
Maj
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
V.
|
Prowadzenie obserwacji pedagogicznej mającej na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji.
|
1. Obserwacje dzieci w czasie samorzutnych zabaw i podczas zabaw organizowanych z całą grupą.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
2. Diagnoza umiejętności wszystkich dzieci, rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych i wychowawczych poprzez dogłębną obserwację pedagogiczną.
|
Październik, kwiecień
|
Wychowawcy
|
3. Wprowadzenie działań mających na celu wyrównywanie deficytów deficytów rozwojowych poprzez organizację zajęć terapeutycznych, badań logopedycznych.
|
Wg zaistniałych potrzeb
|
Wychowawcy
|
4. Przekazanie rodzicom wniosków z przeprowadzonych obserwacji/diagnozy i wskazanie kierunków dalszej pracy z dzieckiem.
|
Po przeprowadzonych obserwacjach
|
Wychowawcy
|
5. Organizowanie zajęć i zabaw dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, korzystanie z pomocy specjalistów: logopedy, psychologa, specjalisty od IS.
|
Wg zaistniałych potrzeb
|
Wychowawcy
|
6. Wymiana informacji o dziecku, jego możliwościach rozwojowych, postępach, wspólne wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju zgodnie z jego wrodzonym potencjałem.
|
Na bieżąco
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
7. Organizacja pracy z dzieckiem zdolnym - wspieranie uzdolnień.
|
Na bieżąco
|
Wychowawcy
|
VI.
|
Promowanie przedszkola w środowisku.
|
1. Udział w konkursach przedszkolnych i poza przedszkolnych.
|
Wg harmonogramu
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
2. Zamieszczanie bieżących informacji dotyczących wydarzeń z życia przedszkola na stronie internetowej placówki.
|
Na bieżąco
|
Dyrektor, Nauczyciele
|
3. Zamieszczanie zdjęć z imprez przedszkolnych na zamkniętej grupie facebooka.
|
Na bieżąco
|
Nauczyciele
|
4. Cykliczne publikacje w ogólnopolskim czasopiśmie "Bliżej przedszkola", opisujące ciekawą działalność przedszkola.
|
Wg zaistniałych potrzeb
|
Nauczyciele
|
5. Upowszechnianie osiągnięć, udział w konkursach zewnętrznych, przeglądach, zawodach i innych imprezach, doniesienie do lokalnej prasy.
|
Cały rok
|
Nauczyciele
|
6. Eksponowanie w holu placówki: certyfikatów, podziękowań świadczących o osiągnięciach placówki i dzieci.
|
Cały rok
|
Nauczyciele
|
7. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Urzędem Gminy, Państwową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, Policją, Ochotniczą Strażą Pożarną, GOPS-em, GOK-em. Parafią, ZSOZ w Wildze, Nadleśnictwem
|
Cały rok
|
Dyrektor, Wychowawcy, Nauczyciele
|
8. Współpraca z instytucjami organizującymi akcje charytatywne: zbieranie nakrętek, zbieranie baterii i płyt.
|
Cały rok
|
Dyrektor, Wychowawcy, Nauczyciele
|
VII.
|
Kształcenie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych. Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku.
|
1. Racjonalny, higieniczny tygodniowy plan zajęć w przedszkolu.
|
Cały rok
|
Dyrektor, Wychowawcy, Nauczyciele
|
2. Przestrzeganie zasad BHP na zajęciach.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
3. Wdrażanie do samoobsługi, sprzątanie po zakończonej pracy, poprawne korzystanie z toalety oraz mycie rąk i buzi.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
4. Wyrabianie nawyku dbanie o higienę jamy ustnej. Mycie zębów po posiłku.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
5. Utrwalanie nawyków właściwego i kulturalnego zachowania się w czasie spożywania posiłków.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
6. Celebrowanie posiłków. "Talerze smaków" - samodzielne komponowanie kanapek.
|
Cały rok, raz w tyg.
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
7. Podejmowanie prac porządkowych w łazience - ścieranie mokrej podłogi, w sali - porządkowanie swojego miejsca pracy po skończonej pracy plastycznej.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
8. Pobyt na świeżym powietrzu - hartowanie. Umiejętność dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownego do pogody i pory roku.
|
Zgodnie z planami pracy
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
9. Rozszerzenie wiedzy zdrowotnej poprzez pogadanki na temat: higieny codziennej, "choroby brudnych rąk", potrzeby wizyt kontrolnych u lekarza pediatry oraz stałego kontrolowania i leczenia zębów, unikanie hałasu, konieczność zdrowego odżywiania się.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
10. Utrzymywanie prawidłowej postawy podczas siedzenia przy stole oraz zabaw na dywanie.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
11. Uświadomienie dzieciom, że o swoim złym samopoczuciu zawsze należy poinformować nauczyciela.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
12. Odpoczynek – planowanie krótkiego odpoczynku jako czasu relaksu np. słuchanie bajek, nastrojowej muzyki.
|
Cały rok
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
VIII.
|
Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i promowanie zdrowia dla ich prawidłowego rozwoju.
|
1. Ustalenie zasad warunkujących bezpieczeństwo podczas pobytu w przedszkolu oraz na wycieczkach, spacerach, wyjściach.
|
Zgodnie z planami pracy
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
2. Zapoznanie rodziców Regulaminami i zasadami obowiązującym w naszym przedszkolu a dzieci z Kodeksem Przedszkolaka.
|
Zgodnie z planami pracy
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
3. Dbałość o zapewnienie warunków higieniczno-zdrowotnych oraz potęgowanie zdrowia we wszystkich jego strefach.
|
Zgodnie z planami pracy
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
4. Realizacja programu profilaktyczno-pedagogicznego.
|
Zgodnie z planami pracy
|
Wychowawcy, Nauczyciele
|
5. Kształtowanie u dzieci właściwego reagowania w sytuacjach zagrożenia poprzez organizację:
a. spotkań edukacyjnych we współpracy z policją, strażą, ratownikiem medycznym,
b. cyklicznych zajęć służących dobremu poznaniu drogi ewakuacyjnej w budynku przedszkola oraz rozpoznawaniu sygnału alarmowego.
|
Zgodnie z planami pracy
|
Wychowawcy, Nauczyciel
|
|
VI. TEMATY PRZEWODNIE NA LATA 2019/24:
2019/20
"Bezpieczny przedszkolak" – Kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania się dzieci w przedszkolu i poza nim.
2020/21
"Mały podróżnik" – Rozbudzanie zainteresowań otaczającym wszechświatem a także umożliwienie poznania świata i rozróżnianie kontynentów.
2021/22
"Nasze emocje i uczucia" – Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć. Budzenie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie oraz umiejętności wyrażania własnych emocji w zabawie, pracach plastycznych i innych formach aktywności.
2022/23
"Kreatywny przedszkolak" – Wspieranie działań twórczych dzieci w różnych dziedzinach ich aktywności, stymulowanie, rozwijanie potencjalnych zdolności twórczych.
2023/24
"Przedszkolak w świecie przyrody i ekologii" – Kształtowanie opiekuńczej postawy dziecka wobec roślin i zwierząt oraz pokazanie dziecku walorów estetycznych, harmonii panującej w przyrodzie i znaczenia przyrody w życiu człowieka.