Ramowy rozkład dnia dla dzieci 2,5 i 3-letnich przebywających w przedszkolu 10,5 godziny
CZAS | ZAKRES CZYNNOŚCI |
06:30 - 08:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne, spontaniczne służące realizacji pomysłów dzieci. |
08:00 - 08:30 | Zabawy integrujące grupę. Zabawy swobodne. |
08:30 - 08:45 | Zabawy z językiem obcym nowożytnym raz w tygodniu. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę) w tym obowiązkowe ćwiczenia poranne. |
08:45 - 09:30 | Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
09:30 - 10:00 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. |
10:00 - 10:30 | Zabawy swobodne w sali. |
10:30 - 11:45 | Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu (jeśli pozwolą warunki pogodowe), w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prowadzenie prac ogrodniczych, porządkowych. Wycieczki i spacery. |
11:45 - 12:45 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. |
12:45 - 14:00 | Leżakowanie. Ćwiczenia relaksacyjne. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (czytanie książek). Praca indywidualna z dziećmi. |
14:00 - 14:20 | Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci. Porządkowanie sali zabaw. Raz w tyg. zabawy z językiem nowożytnym. |
14:20 - 15:00 | Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku. |
15:00 - 17:00 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (czytanie książek). Indywidualna praca z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na placu przedszkolnym. Porządkowanie Sali. |
Posiłki:
09:00 - śniadanie
12:00 - obiad
14:20 - podwieczorek